Gry

BAFTA zmusi twórców gier do wprowadzania odpowiedniej ilości postaci LGBT+, mniejszości etnicznych i niepełnosprawnych?

Obraz 11333328 z Pixabay

BAFTA chciałaby większego zróżnicowania postaci we współczesnych grach wideo. Na oficjalnej stronie Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych pojawiła się publikacja, w której możemy znaleźć zalecenia w tym zakresie skierowane do producentów gier wideo. Wpis wywołał gorące dyskusje w mediach społecznościowych na stronach twórców i użytkowników gier. Sprawę opisał portal spidersweb.pl.

Jak informuje portal, BAFTA zamiesciła następujące postulaty dotyczące gier:

  1. Przynajmniej jedna z postaci pierwszoplanowych pochodzi ze środowiska mniejszości (etnicznej lub seksualnej).
  2. Balans męskiej i żeńskiej płci wśród wszystkich postaci wynoszący 50 do 50 proc.
  3. Spośród wszystkich postaci, 20 proc. należy do mniejszości etnicznych.
  4. Spośród wszystkich postaci, 10 proc. należy do mniejszości seksualnych.
  5. Spośród wszystkich postaci, 7 proc. jest głucha, niewidoma lub posiada inną dysfunkcję.
  6. Pewna część postaci wyróżnia się zróżnicowaniem na poziomie regionu.
  7. Pewna część postaci pochodzi z niższych klas społecznych.

BAFTA ma jednocześnie oczekiwania dotyczące miejsca pracy, w którym powstała gra wideo. Chodzi o równowagę płci oraz reprezentację osób z mniejszości etnicznych, osób LGBTQ oraz osób z dysfunkcjami.

„Akademia zaznacza, że wydawcy chcący wziąć udział w konkursie na grę roku, który zakończy się tradycyjną galą w marcu 2021 r., mają dokonać własnej oceny swojej kandydatury w oparciu o opublikowane kryteria. Jednocześnie ta ocena nie będzie miała żadnego wpływu na tegoroczną akceptację wniosków i uczestników konkursu. Może mieć w przyszłości, ale BAFTA nie podjęła jeszcze finalnego stanowiska w tej materii” – informuje Spidersweb.

Na portalu czytamy też, że brytyjska organizacja chce, aby gra wideo spełniała trzy warunki ze wszystkich wymienionych, z kolei środowisko pracy ma spełniałć dwa warunki ze wszystkich. 

Źródło: spidersweb.pl