GospodarkaInformacje

Jesienią wzrosną w Polsce zamówienia przez internet. Restauracje szukają kurierów

Pizza. Restauracja. Obraz Alterio Felines z Pixabay

W dobie koronawirusa coraz więcej rzeczy kupujemy i zamawiamy w internecie. Ostatnio boom przeżywają akcesoria do domu i ogrodu. Przez internet kupowane są nawet kwiaty na balkon. Coraz więcej osób zamawia także jedzenie z dostawa do domu. Taką opcję mają już największe sieci fast foodów w Polsce, ale także coraz więcej małych restauracji.

Dostawcy jedzenia z restauracji mocno rozwijają sieć kurierów i obsługiwanych punktów. Druga fala koronawirusa oznaczać będzie dla nich nawał zamówień – informuje „Rzeczpospolita”.

Według ostatniego badania SW Research dla aplikacji Glovo tylko 11,7 proc. dorosłych internautów nigdy nie zamówiło posiłku do domu. Z kolei 70 proc. uważa, że jest to zdecydowanie przyszłość rozwoju tego rynku. Przekłada się to na wzrost zainteresowania restauracji taką formą dotarcia do klienta, co oznacza konieczność dalszych inwestycji dla firm oferujących usługi przewozowe.

„Odnotowujemy zdecydowane zwyżki i zwiększamy obroty mocniej niż rok temu w tym okresie. Weszliśmy z usługami do kolejnego miasta, tym razem do Krakowa, co także miało na to wpływ. W sumie mówimy o wzroście sprzedaży o kilkadziesiąt procent” – mówi cytowany przez „Rz” dyrektor generalny Wolt Polska Nicolas Jedraszak.

Dodaje, że ok. 15 proc. restauracji partnerskich zamknęła swoje lokale w okresie pandemii, jednocześnie zgłosiły się nowe, które wcześniej nie interesowały się dostawami jedzenia.

„Rz” zaznacza, że spodziewane pojawienie się drugiej fali pandemii powoduje, że tempo rozwoju projektów związanych z dostawami do domów rośnie.

Źródło: Rzeczpospolita, tvp.info