Gospodarka

Koniec Uncle Ben’s. Firma tłumaczy, że w ramach walki z rasizmem zmieniono nazwę i logo marki

Źródło: Twitter

„Uncle Ben’s” zmienia nazwę i logo. Działanie to jest, jak informuje producent, krokiem, wymierzonym w systemowy rasizm i próbą naprawienia krzywdzących stereotypów.

Po śmierci George’a Floyda przez Amerykę przelała się fala protestów. Wiele firm zdecydowało wówczas na zmianę nazw lub wycofanie niektórych słów z reklam. Słynny kosmetyczny gigant L’Oreal zrezygnował ze słów „biały”, „wybielający” oraz „jasny” w nazwach i opisach swoich kosmetyków zaś producent Pepsi wycofał z rynku markę Aunt Jemima, która miała w logo uśmiechniętą Afroamerykankę.

Do tego grona dołączył koncern Mars, właściciel marki Uncle Ben’s. Wujek Ben, który od wielu lat był twarzą produktów, przedstawiany był jako uśmiechnięty Afroamerykanin, który uprawia ryż. Pierwowzorem postaci był „ukochany szef kuchni i kelner z Chicago, Frank Brown”.

Teraz firma Mars zaprezentowałą nową nazwą i logo nowychy torebek z ryżem. Nie podano czy zniknie też sformułowanie ‚biały” ryż.


Źródło: antyradio.pl