GospodarkaInformacje

Rynek samochodów dla firm na huśtawce. Po odbiciu w czerwcu i lipcu, znowu mamy tąpnięcie

By Vauxford - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=70723862

Wygląda na to, że optymizm biznesu się skończył. Polskie przedsiębiorstwa na powrót zaczęły kupować auta dostawcze po lockdownie w czerwcu i lipcu. Niestety entuzjazm zakupowy opadł w sierpniu. Biznesmeni ponownie wstrzymali zakupy.

Po marcu i kwietniu, w których sprzedaż samochodów dostawczych (auta o dmc do 3,5 tony) z powodu pandemii spadła drastycznie, nastąpiło rynkowe odbicie w czerwcu i lipcu. Dane z sierpnia znów okazują się złe, jak wskazuje IBRM Samar.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w sierpniu 2020 roku zarejestrowano w Polsce 4 827 samochodów dostawczych, o 20,99 proc. mniej niż rok wcześniej i o 17,16 proc. mniej niż w lipcu 2020 roku. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce 35 276 samochodów dostawczych, o 24,78 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wśród 15 pierwszych marek na liście rankingowej, 13 zanotowało spadek liczby aut zarejestrowanych w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku, w tym najwyższy spadek zanotowała Dacia – o 44,20 proc. Wynik dwóch marek wzrósł, w tym najbardziej Mitsubishi o 48,17 proc.

Tytuł lidera rynku w 2020 roku utrzymało Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 4 844 aut tej marki, o 27,38 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 13,73 proc.

Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, a na trzecim miejscu jest Fiat. Potem są Mercedes i Volkswagen.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2020 r. jest dotychczas Renault Master. Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato, na trzeciej Mercedes Sprinter. Na czwartej pozycji znalazł się Iveco Daily, a pierwszą piątkę zamyka Ford Transit.

źródło: wprostbiznes