MotoPolska

Volkswagen ujawnił wreszcie ceny premierowej wersji swojego samochodu elektrycznego ID.3

VW. ID.3 fot. VW

Podstawowa wersja będzie kosztować od 167 190 złotych. Tyle zapłacimy za odmianę 1ST. Za ID.3 1ST Plus przyjdzie nam zapłacić prawie 200 000 zł, natomiast 1ST Max przekracza tę granicę. Drogo? Oczywiście. A miało być poniżej 125 tysięcy, żeby kupując ID.3 można było liczyć na rządowe dopłaty. Przypominamy, że nabór wniosków rusza już 26 czerwca. A można zyskać dofinansowanie 18750 zł.

Dokładne ceny VW ID.3 to: ID.3 1ST – 167 190 zł, ID.3 1ST Plus – 194 390 zł, ID.3 1ST Max – 215 990 zł.

Wersje właściwie różnią się jedynie wyposażeniem. W standardowej wersji premierowej, tej najtańszej, znajdziemy m.in. system obsługi głosowej, nawigację, aktywny tempomat i opcję zmiany trybów jazdy. Plus dorzuca do tego reflektory IQ.Light i dwukolorowe lakierowanie nadwozia. Max to natomiast dodatkowo m.in. panoramiczny szklany dach i wyświetlacz przezierny HUD. Poza tym każdy z modeli ma być w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 420 km (według WLTP), więc różnica w cenie wynika jedynie z opcji wyposażenia, a nie różnic w układzie napędowym czy zasięgu auta. Czy jednak wszystkim potrzebne te „bajery”? Czy będą tańsze wersje, którzy po prostu chcieliby jeździć „elektrykiem”, a nie „gadżetem”? Tak. Jak na razie VW podał ceny bogatszych konfiguracji.

Niemiecki producent uspokaja, że wkrótce planowana jest publikacja również i cennika ze słabszymi odmianami ID.3 i w ich przypadku faktycznie cennik będzie rozpoczynał się od kwoty poniżej 130 000 zł. Z pewnością będzie to cena 124 990, czyli mniej niż 125 000 zł, pozwalające na skorzystanie z rządowych dotacji do samochodów elektrycznych. Przypominamy raz jeszcze, nabór wniosków o dotacje rusza już za kilka dni, 26 czerwca. Można starać się o 18750 złotych.