Gospodarka

Wydawca „Gazety Wyborczej” zainkasował 13,9 mln zł pomocy z tarczy antykryzysowej

Fot. za Wykop.pl

Grupa Agora odnotowała w drugim kwartale 2020 roku 41,1 mln zł straty netto. Gdyby nie pomoc państwa, strata byłaby jeszcze wyższa.

„Gazeta Wyborcza” krytykuje rząd za wszystko, co robi. W kampanii prezydenckiej ostentacyjnie wspierała Rafała Trzaskowskiego. Konsekwentnie wspiera rewolucję feministyczną i LGBT – usuwając ze swoich łamów krytyczne opinie na ten temat. Nie przeszkadza to jednak, aby korzystać z pomocy „pisowskiego państwa”. 

Przychody w segmencie prasowym grupy spadły  o 34,3 proc. do 42,9 mln zł, a w działalności radiowej były niższe o 46,6 proc. i sięgnęły 14,9 mln zł. Liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wzrosła do 243,3 tys. (z 236,5 tys. na koniec marca). Całościowa sprzedaż przekroczyła tym samym poziom 300 tys. sztuk dziennika w wydaniu papierowym, sprzedawanych w 2010 roku.

Całościowa trata operacyjna Agory była zgodna z szacunkami i sięgnęła 53,3 mln zł wobec 9,2 mln zł rok wcześniej. Pomogło dofinansowanie grupy z tarczy antykryzysowej, które wyniosło 13,9 mln zł. Gdyby nie to – strata byłaby jeszcze większa.

Źródło: bankier.pl