GospodarkaInformacje

Ze sklepów zniknie „sos cygański”. Jego nazwę uznano za rasistowską

Obraz AURELIE LUYLIER, You're Welcome! z Pixabay

Na fali światowej dyskusji nt. rasizmu, niemiecka firma Knorr postanowiła zmienić nazwę jednego ze swoich produktów. „Sos cygański” znika z półek. Zastąpi go „sos paprykowy po węgiersku” – podaje „Bild am Sonntag”.

„Termin »sos cygański« może być interpretowany negatywnie, postanowiliśmy nadać naszemu sosowi Knorr nową nazwę” – zaznaczyła Unilever, spółka-matka firmy produkującej „sos cygański”. Decyzje popiera Centralna Rada Niemieckich Sinti i Romów, która już w 2013 roku domagała się zmian w tej sprawie. Społeczność romska groziła wówczas bojkotem producentów.

W czerwcu podobną decyzję zapowiedziała także firma Uncle Ben’s. Słynny producent wyrobów spożywczych ogłosił, że zmienia logo.

Według zapowiedzi z opakowań produktów ma zniknąć wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Podobnie jak w przypadku „sosu cygańskiego” była to reakcja na dyskusję nt. rasizmu, która rozbrzmiała w wielu państwach po zabójstwie George’a Floyda w USA i serii protestów pod szyldem „Black Lives Matter”.

Źródło: Polsat News